En el 97 Suso Vaamonde vuelve con un disco con poemas sobre Santiago de Compostela que toma el título do verso inicial del poema de Celso Emilio Ferreiro “Compostela”… “Santiago, mar de pedra / estremecida de vento”.
Recurre a tres poemas de Avelino Abuín de Tembra: “Cantiga do Sar bremante”, “Cantiga aluarada” y “Cantiga de San Paio”. Abuín le dedica a Santiago el poemario “Roldas de Compostela” (Edicións do Castro, 1983) con el que gana el premio Celso Emilio Ferreiro de poesía en 1981.
“Pranto” es uno de los cortes más hermosos del disco y una de las mejores canciones de Suso. Se trata de un poema de Aquilino Iglesia Alvariño, concretamente de la parte final de la composición funeraria dedicada a Federico García Lorca: “¡Ai cabaleiro da amargue alborada / cunha dama sin os ollos ás ancas! / ¡Ai cabaleiro da dama sin ollos, / sombra amiga na Quintana dos Mortos!”.
“Romance do pescador peleriño” de Xosé María Álvarez Blázquez es una plegaria al Apóstol Santiago de un marinero imaginario que viaja a Compostela. Otro romance que encontramos en el disco es “Romance da febre” de Ramón Cabanillas… “Nos labrados do Obradoiro / hai soños á madurar / o ferro frorece. Os santos / de pedra rompen a andar… Levan por diante unha estrela, / Sant Iago por Capitán / sobre o Pazo de Raxoi / voa a pomba de Grial”.