Un año antes Ruxe Ruxe entregan su primera maqueta, “Ruxe Ruxe” (1999), ocho composiciones -“Radio Ruxe”, “A ras das mareas”, “Estamos en gherra”, “Come on Carolina”, “Non sexas lercha”, “Festa”, “Fraile o que non baile” y “Ruxe ruxe”- que forman parte de su primer disco: “Non Temos Medo” (Clave, 2000). Un disco debut en el que ya ponen en marcha su sonido característico: un rock combinado con folk y una actitud punk. Miran tanto a Os Diplomáticos de Monte-Alto como a The Clash y The Pogues. En sus letras predomina el costumbrismo, el carácter social y el realismo mágico.
“Polo aire van voando coma se fosen paxariños / entre as nubes van flotando, pasan ó lado dos anxiños / xa están as antenas zoando, coas ondas tropaezando / escoitase xa en todos os fogares tocar e tocar os transistores”, así comienza “Radio Ruxe”, un corte que invita al baile con ritmos ska y folk, coros intensos y un estribillo efectivo: “Escoita, sintoniza, que cousa máis bonita que ata a avoa cando muxe escoita Radio Ruxe”. Las gaitas y las guitarras eléctricas arman “Non temos medo”, un corte en el que recuperan la leyenda de San Andrés de Teixido (A Coruña), ese lugar mágico al que si no vas de muerto… vas de vivo. Esos elementos tradicionales (gaita, pandereta…) se mantienen en la foliada “A foliada do Ruxe”.
Su actitud más punk se muestra en cortes como “Non sexas lercha” y “Estamos en gherra”, el corte más combativo del disco. Cierran con intensidad, con el costumbrismo y la ruralidad -bendito orgullo- de “Land Rover”.